Zespół Szkół Integracyjnych w Samoklęskach

WYCIECZKA DO WARSZAWY

Utworzono dnia 05.05.2023

W dniach 26-27.04.2023r. uczniowie klas V-VIII,  wraz z opiekunami udali się w dwudniową wycieczkę do Warszawy.

Pierwszego dnia wycieczki w godzinach nocnych wyruszyliśmy z Samoklęsk. Około godziny 10.00 byliśmy w Warszawie.

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od spaceru po Parku Łazienek Królewskich gdzie mogliśmy podziwiać Belweder, Pałac na Wyspie czy Starą Pomarańczarnię.

Następnie udaliśmy się na Stare Miasto w Warszawie. Pani przewodnik zapoznała nas z historią Zamku Królewskiego, pokazała Archikatedrę św. Jana, pomnik Małego Powstańca i Szewca Jana Kilińskiego. Oglądaliśmy zabytkowe kamieniczki na Rynku Starego Miasta i kupowaliśmy pamiątki.

Wędrowaliśmy Krakowskim Przedmieściem zachwycając się Pałacem Prezydenckim, Kościołem św. Krzyża i pomnikiem Mikołaja Kopernika.

O godzinie 16.00 zjawiliśmy się przy grobie Nieznanego Żołnierza by oglądać zmianę warty na Placu Marszałka Józefa Piłsudzkiego.

Po zakończonym spacerze i zwiedzaniu zabytków, udaliśmy się autokarem do hotelu gdzie mieliśmy zarezerwowany nocleg oraz obiadokolację.

Drugiego dnia wycieczki po obfitym i różnorodnym śniadaniu, wykwaterowaliśmy się z hotelu i autokarem udaliśmy się pod budynek Sejmu na ulicę Wiejską. Zwiedzanie Sejmu bardzo nam się podobało, zasiadając w ławach sejmowych mogliśmy się poczuć jak prawdziwi posłowie na obradach.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Centrum Nauki Kopernik gdzie zwiedzaliśmy interaktywne wystawy i wykonywaliśmy samodzielnie eksperymenty. Uczestniczyliśmy w pokazie na żywo i seansie w planetarium Niebo Kopernika.

Pobyt w Warszawie zakończyliśmy wizytą na Stadionie Narodowym. Pani przewodnik oprowadziła nas po obiekcie i przekazała najważniejsze informacje na temat konstrukcji i historii stadionu. Mieliśmy okazję zobaczyć m.in. trybuny, szatnię zawodników czy centrum medialne przeznaczone dla dziennikarzy.

Około godziny 17.00 udaliśmy się w drogę powrotną.

Udział w wycieczce okazał się być wydarzeniem pełnym niezapomnianych i niesamowitych wrażeń. Była to nie tylko wyprawa krajoznawcza, ale też piękna lekcja historii Polski. Przekonaliśmy się, że odpoczywając i bawiąc się, możemy także wzbogacać naszą wiedzę.

Wycieczka do Warszawy

Utworzono dnia 07.05.2023, 20:51

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 22

W poprzednim tygodniu: 178

W tym miesiącu: 703

W poprzednim miesiącu: 784

Wszystkich: 42756

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.