Zespół Szkół Integracyjnych w Samoklęskach

WYCIECZKA DO ZAKOPANEGO

Utworzono dnia 27.05.2019

Po przyjeździe do Zakopanego spotkaliśmy się z przewodnikiem. Wysłuchaliśmy historii o budowie krzyża na Giewoncie. Następnie podziwialiśmy Sanktuarium Matki Boskiej na Krzeptówkach wybudowane na pamiątkę zamachu na papieża Jana Pawła II. Ogromne wrażenie zrobiło na nas wnętrze świątyni, gdzie większość elementów została wykonana z drewna przez zakopiańskich rzemieślników. Kolejnym punktem naszej wycieczki była Dolina Kościeliska. Jest to jedna z najpiękniejszych i najchętniej odwiedzanych dolin w Tatrach. (Przebyliśmy trasę 10 kilometrów). Dotarliśmy do schroniska górskiego, gdzie mogliśmy odpocząć i wypić ciepłą herbatkę. Piękne widoki, naturalne, górzyste ukształtowanie terenu oraz lasy i górskie strumyki pozwalają na obcowanie z naturą. Następnie udaliśmy się do domu wycieczkowego "U Kuspra", gdzie czekała na nas obiadokolacja oraz wygodny nocleg.

Następny dzień przywitał nas śniegiem. Mimo tego nie zmieniliśmy planu wycieczki i udaliśmy się do pięknej kaplicy na Jaszczurówce. Została ona zaprojektowana przez Stanisława Witkiewicza i jest przykładem klasycznego stylu zakopiańskiego. Potem pojechaliśmy pod "Wielkie Krokwie", gdzie podczas spaceru przewodnik przybliżył nam historię skoków narciarskich oraz sylwetki naszych najlepszych skoczków. Kolejnym punktem planu wycieczki był wyjazd kolejką linowo-terenową na Gubałówkę, najpiękniejszy szczyt Tatr. Niestety, pogoda nie dopisała i nie mogliśmy podziwiać panoramy Zakopanego. Wtorkowe popołudnie przeznaczyliśmy na spacer po Krupówkach, zakopiańskiej Starówce. Mogliśmy kupić pamiątki dla siebie i najbliższych, a także zjeść ciepły posiłek. Po wykorzystaniu wolnego czasu zgromadziliśmy się w ustalonym miejscu i udaliśmy się w drogę powrotną. Mimo niezbyt dobrej pogody wszyscy wrócili zadowoleni i pełni wrażeń.

Nie odnaleziono wydarzeń w wybranym okresie.

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.